October 31st, 2008
Peto: Dnes prišiel deň, keď som pochopil!
A je to tu, dnes som konečne pochopil časť mentality Američanov. Sám som nečakal, že to príde tak skoro.
Varovanie: Tento článok nie je určený pre “Amerikánofilov” ani ľudí, ktorý trpia akoukoľvek pro-Americkou úchyľkou. Autor tohto článku sa považuje za mentálne zdravého, no sám nevie, v akej forme bude jeho psychický stav na konci toto výmenného pobytu. Držte mu preto palce.
Tak, čo som to vlastne pochopil? Pochopil som, ako to je možné, že v USA mávaju na školách masakre, kde študentovi jednoducho preskočí v palici a len tak z “haluze” vyvraždí spolužiakov, učiteľov. Dnes som sa takmer vžil do kože takéhoto psychopata, nabrúsil ceruzku a spravil novodobý Pennsylvánsky masaker ostrou ceruzkou. Kebyže tu žijem odmalička, typujem, že by mi takto pukli nervy už v dvoch mesiacoch a ostatné miminá by som umlátil svojim cumľom. No dnes to bolo našťastie len skoro, dokázal som sa totižto cez to preniesť (a v knižnici som nenašiel žiadne strúhadlo
)…
No ale čo ma to tak rozhodilo? V utorok sú v USA voľby nového prezidenta, to asi viete. Dnes do Erie (”môjho” mesta) zavítala Sárka Pálinóvá, ktorá kvoli tejto udalosti asi odložila jeden zo svojich lovov na tulene… Čo vám poviem, na ženu je to riadny predátor.
No a nejako sa mi pritrafilo, že po stretnutí Key clubu som musel čakať na odvoz, tak som sa pridal k pozeraniu jej prejavu, spolu s jedným učiteľom, zároveň štúdijným poradcom, čí ký ďas to je.
Nejako došlo na diskusiu… Teda diskusiou sa to ani nazvať nedalo… Totižto ja som bol jediný, ktorý používal argumenty, jeho médiami vymytá hlava sa zmohla jedine na výkriky do tmy. No zašlo to až tak ďaleko, že sme sa prepracovali k téme agresívna americká zahraničná politika. Samozrejme, naše názory sa absolútne odlišovali. No viete, čo som sa od toho starého chuja dozvedel? Že nebyť vojny v Iraku, nebol by som v USA (wtf???). Že USA je THE BEST COUNTRY EVER. Počkať, toto používal ako argumenty, nie ako tvrdenie, ktoré si snažil obhájiť. Jedoducho svätopravda, a keď si to nemyslíš, si pre neho bezcenný kus odpadu. No to by som ešte prekusol aj bez vražedých chúťok, na takéto drízdy som už zvyknutý. Že v USA nevyvražďujú ľudí na rozdiel od nás, že tu nemajú žiadne masové hroby. Vysvetlil som mu, že netvrdím a ani si nemyslím, že USA je zlá krajina, jednoducho nesúhlasím s ich zahraničnou politikou, viď radarové a raketové základne v EU, vojny, ktoré vedú… No vedel by som pokračovať. Keď sa ma spýtal prečo som sem vlastne prišiel, odpovedal som úprimne. Kôli novým skúsenostiam, chcem spoznať svet, naučiť sa reč…
A tu prišiel zlatý kliniec večera. Povedal mi nečo v zmysle, že som sem podľa neho prišiel, a “všetci sem stále prichádzajú”, lebo USA is the best country (zasa to zopakoval), v Európe nemáme dobré školy a preto, lebo v USA majú na rozdiel od Európy demokraciu. Demokraciu. Ten starý ++++t ma začal presviedčať, že nemáme demokraciu. Keď som sa ho spýtal, že či bol v Európe, keď mi tu rozpráva takéto veci, automaticky odpovedal áno. Pýtam sa, že kde (ticho a zanietený pohľad do Tv). Tak som mu pekne povedal, že kebyže tym bol aspoň na dva dni, tak by nerozprával takéto sprostosti, a že s túto “diskusiu” považujem za ukončenú, lebo to jednoducho nemá zmysel a rozhorčený som odišiel pár metrov preč a sadol si do kresla. Došiel za mnou a začal, že či mu chcem povedať, že máme ľudom demokraticky zvoleného prezidenta. No nie, máme fašistickú diktatúru ty čurák. Júj, ešteže som na toho obmedzenca spustil nadávky po slovensky, mal by som ináč asi problém.
No dobre, jeden obmedzenec, vždy sa niekto taký nájde, nezávysí kde. Alea ako dofrasa môže takýto človek učiť deti, posúvať tieto “svätopravdy” mladej generácií??? Veď by mu mali odobrať titul, meno, svojprávnosť… No bohužial, musím povedať, že takáto je väčšina tohto národa, vačšina bežných ľudí. Médiami, vymyté mozgy. A pokial tu nevykapú od hladu kvôli nejakej kríze, nikdy sa to nezmení.
Možno teraz vyznievam, agresívne, vulgárne, nevyrovnane… No takéto veci ma urážajú. Keď sa ma ľudia pýtajú, či máme mikrovlnku, satelitnú tíví, dokonca aj keď sa ma spýtajú, že či máme psov, dokážem to zobrať s humorom, zahrať Borata a povedať, že psov síce nemáme, ale mačky áno, a že to je naše národné jedlo. Cha, tú reakciu by ste chceli vidieť
No keď mi začne niekto trepať drízdy na moju krajinu a presviedčať ma, že v Európe nie je demokracia… Poviem to na rovinu, viem sa dosť nasrať, lebo ma to uráža.
Na záver vám odporúčam pozrieť si jeden dokument, ktorý, myslím si, žiaden komentár nepotrebuje. Po jeho zhliadnutí pochopíte. Zeitgeist
Prihláste sa pre odoberanie notifikácií o nových článkoch!
October 31st, 2008
kenty napísal:
1.film odporucam
2.uz aj mna sa pytaju ako sa ma nasa moslimska vacsina
3.uz mi tu oznamili ze vsetky vychodoeuropske(uz toto ma trochu nahnevalo) krajiny maju problemy s demokraciou a vladami(toto sa ma nepytali, ale oznamili)ludia, jedine slovo napadajuce ma v suvislosti s americkym zmyslanim sa vola BRAINWASHING(vymyvanie mozgov pre neanglicky hovoriacich)
3.jeden z mojich clankov na moj US history blog(pozrite aj viacej, vacsina je na dejepis, ale par sa tyka aj kazdodennych veci)
http://jakubv.wordpress.com/2008/10/28/img-life-3/
October 31st, 2008
bara napísal:
naprosto s tebou souhlasim..
vzdycky kdyz rekne nekdo takou picovinu o Evrope, tak se mu vazne jen vysmeju..nekteri jsou vazne strasne primitivni..
Ty jejich mozky jsou ale vazne mediama NAPROSTO vymyte.. ale diky tomu jsem si uvdomila jaka je Evropa jedinecna a skvela
October 31st, 2008
pphmmr napísal:
nevidim v tom nic zle, on branil usa tak ako ty v tomto clanku europu. je to prirodzene a netreba sa tomu velmi cudovat. aspon mas novu skusenost do zivota, ved preto si tam hadam siel, nie?
October 31st, 2008
Alex napísal:
Paana ta to si ma pobavil teraz:D…no ja som sa stretla len s tym ze studenti nevedeli o slovensku nic…ale na jednej hodine mam uplne perfektneho ucitela a s tum sa da teda porozpravat uplne perfeknte, vidno ze sa vyzna..toho bu si mal stretnut, mali by ste si co povedat si myslim.. Este ka Sare, ktora vidi Rusko zo svojho domu:D…vsetci si tu z nej robia haluz, a vecsina ludi mi povedala ze keby vyhrala tak sa odstahuju..podla mna zavysi aj od toho v ktorej casti Ameriky si…
(a inak sa nehovori struhatko ale struhadlo…si mi pripomenul teraz moju slovencinarku:D)
October 31st, 2008
Jaroj napísal:
Sice nejsem amerikanofil, ale jednou se chci do Ameriky strasne moc a moc (a moc) podivat. No nicmene tenhle clanek me jen utvrdil v tom, ze muj nazor na Americany (presneji medianove Americany) je naprosto spravny :smile:. Koneckoncu, kultura lidi v USA je asi az ten druhy nebo treti duvod, proc bych tam chtel
October 31st, 2008
kenty napísal:
ked uz tu niekdo spominal volby, typicky argument pre obamu je, ze je mladsi, ze neumrie pocas vladnutia, alebo ze je krajsi a podobne… a viete co???som presvedceny ze obama vyhra volby prave o tichto 10 alebo kolko percent ludi.
October 31st, 2008
Kristian napísal:
Cista pravda. Ked sa nas na nasej Government class pytali, ze koho by sme volili tak Obamu volili preto, ze je mladsi a McCaina preto lebo jeho Vice president dobre vyzera. Nejak som sa nad tymito vyrokmi prestal pozastavovat a v duchu sa smejem. Debatovat s nimi o politike a Europe nema ziadny zmysel (aj ked cest vynimkam), takze sa o to ani nepokusajte:D:D Inac niektori chalani s nasho futbaloveho timu si este stale myslia, ze na Slovensku mame draky. Celkom vtipny pribeh. Pytali sa ma ci mame na Slovenksu jednorozce a ja som povedal ze: Nie. Mame len draky… Zvysok si asi domyslite
October 31st, 2008
Ly napísal:
Tohle mi už docvaklo před měsícem. Obzvlášť moje hostmum mi tohle furt se.re do hlavy, jak amíci jsou ti hodní, co pomáhají v Iraqu, jak USA 4EVER a tak… a strašně jí sere, když jí napadám argumentama tipu (jo, ale lidi v Iraqu vás tam nechtěj, proč se jim do toho ale serete?) a tak…
Už to holt neřeším.
October 31st, 2008
kenty napísal:
ja som sa dnes bavil s jednym 16rocnym mccaineovcom o volbach, tak som mu povedal ze nechcem aby sa nam starali do europy, tak mi povedal ze nech odideme, lebo ze oni nas vitaju(co to s tym ma?) a my potom nechceme aby sa ku nam trtusili. tak som mu povedal ze aj my ich vitame a ajtak sa im do ich veci nekasleme a on ze “a co???” tot argumentovanie amikov
November 1st, 2008
foaly napísal:
rozmýšľali ste niekto nad tým, že by ste nešli do USA, ale niekde inde?
Ja chcem strašne ísť budúci rok niekam, ale aj keď je Amerika najlacnejšia… nešla by som tam, ani keby mi za to zaplatili. Teda, možno len vtedy
Tá americká mentalita a la brainwashing mi hrozne lezie na nervy a viem byť dosť agresívna, keď sa niekto snaží “argumentovať” takými blbosťami, ako peto vyššie opísal. Viem, že nemožno všetkých Amíkov hádzať do jedného vreca, ale tých výnimiek je ozaj málo. Takže to vyzerá tak, že budúci rok pôjdem do Írska. Niet nad starú dobrú Európu 
November 1st, 2008
Peto napísal:
juuj Írsko… tam sa chcem ist pozriet, asi by som hned menil za Ameriku po mojic skusenostiach…
November 1st, 2008
kenty napísal:
do takej zimy???pozret sa urcite, cely rok by sa mi tam nechcelo byt
November 1st, 2008
Alex napísal:
suhlasim s kentym..nemam rada irske pocasie..ja by som sla do spanielska:)
November 2nd, 2008
Peto napísal:
a ja tu mam v erie teplo, hej?
November 3rd, 2008
onomatopoje napísal:
Keďže mame masové hroby, spýtaj sa ich kam zmizli všetci indiani?? Do mexika??
November 4th, 2008
Andrej napísal:
Ale veď o to ide, osierať obyvateľstvo. Veď si vezmite, začala finančná kríza. Kto Vám povie, že je to v pič* ? Nikto, lebo keby to povedal, všetci začnú panikáriť, vyberú cash z baniek a všetko by padlo. Vojna v Iraku - majú jadrovú bombu a Sadám je čurák - to bol určite dôvod pre ktorý s nimi bojovali… ropa ? nieee… Celý USA národ žije v samých klamstvách. Zjavne tým negrom nie je tak ťažké vymyť mozog. Za tejto situácie (fin. kríza) sa normálne prestávam tešiť do USA. No a ak zvolia McCain-a, tak to sa máme vážne na čo tešiť.
November 5th, 2008
kenty napísal:
ves co, co sa tyka toho mccaina a obamu to neni az take. Uprimne, ako europan by som volil obamu, lebo je pre nas podla na lepsi, ale keby som bol amik, urcite by som bol za mccaina
November 7th, 2008
Robqo napísal:
hmm vela co sa tu povedalo je pravda ale aj vela nepresnosti. Pokial ide o Zeitgeist,je to dobry film ak sa chces pozriet na vec aj z ineho uhla ale tiez nemusis verit vsetkemu co obsahuje. A blbosti typu spocitaj hento spocitaj si tamto videl troma vynasob jedenastym septembrom a vyjde ti USAMA BIN LADIN (od zadu) fakt nemusim. Inak tu sem tam povedia ceskoslovensko ale to je tak vsetko hoci naozaj o tom vela nevedia.. no a moje oblubene Irak a Afganistan (vsetci vieme ze ide jednak o ropu vplyv v regione atd) ale nemozno zapriet ze Saddam vyvrazdoval Kurtov a Siitov pouzival chemicke zbrane takze na ich mieste by som intervenciu USA vytal. A este horsie peklo bol Afganistan za vlady Talibanu-podporovanie terorizmu,a NELUDSKE zakony.
Poslednou vecou je samozrejme radar,tak k tomu len tolko ze vzdy lepsie americky ako rusky.
November 7th, 2008
Robqo napísal:
ale nemusite ma brat vazne, pred rokom a pol som amikov povazoval za bandu imbecilov a tesil sa na ich pad lebo v iraku bombarduju deti a kozy chudobnych pastierov,len potom som si uvedomil ze vlastne oni nam zarucuje demokraciu lebo verte mi ze ak by na mieste USA (svetovej mocnosti) bola Cina, Rusko alebo nebodaj moslimovia, nemyslim si ze nieco ako sloboda slova by existovala
November 7th, 2008
Peto napísal:
hmm, a co tak po SLOVENSKY?

November 7th, 2008
Robqo napísal:
heh ale toto musim napisat… minule na economics sme rozoberali preco je dolar svetova mena a proste jednotka
a prihlasil sa Igor ES z brazilie a tak podlizavo odpovedal…because you have the most powerfull economic. To som vyprskol smiechom na celu triedu, samozrejme vsetci na mna cumeli a ucitel sa do mna hned pustil ze co sa smejem
November 7th, 2008
Peto napísal:
http://www.youtube.com/watch?v=gJ0IUy5vNDk
uvidime, ak sa obsah tohto videa do casu kym odideme naplni, tak uverim vsetkym konspiracnym teoriam ktore som kedy videl…
tu mas zaujimavy clanok na ekonomiu… len “skoda”, ze po slovensky
http://www.blisty.cz/2008/11/5/art43659.html
November 7th, 2008
Robqo napísal:
hmm,viem no takych clankov je vela vid zvedavec blisty atd…ludi ako Michail Kazin je vela a ja si nemozem pomoct ale vo vacsine vidim trochu zufalych skrachovanych vo takmer vo vsetkcyh pripadoch antisemitov snaziacich sa uputat pozornost. ale ved rozhodne som zvedavy ci sa nieco naplni
November 7th, 2008
Peto napísal:
cas ukaze